3e Hengeltoestemming

U heeft een VISpas van Hengelclub Ons Genoegen Groningen en u wilt met drie hengels vissen? Dan zult u ook een 3e Hengeltoestemming aan moeten schaffen. Een 3e Hengeltoestemming is geldig van 1 januari tot 31 december en kan in combinatie met een NachtVIStoestemming aangevraagd worden.

Sinds 1 januari 2013 is de 3e Hengelstoestemming landelijk geregeld. In de lijst(en) van viswateren staan de wateren waar met 3 hengels gevist mag worden aangegeven met het icoon van een drie.

De 3e Hengelstoestemming wordt door Sportvisserij Nederland uitgegeven als hologramsticker die op de achterzijde van de VISpas geplakt moet worden.

Aanvragen

U kunt als lid van Hengelclub Ons Genoegen Groningen een 3e Hengeltoestemming aanvragen via www.vispas.nl. Binnen één maand na de aanvraagdatum wordt de 3e Hengeltoestemming naar het door u opgegeven adres gestuurd.