(Jeugd)VISpas

Wilt u regelmatig en overdag met maximaal 2 hengels vissen dan dient u een (kalender)jaartoestemming aan te schaffen. Een (kalender)jaartoestemming ((Jeugd) VISpas) is geldig van 1 januari tot 31 december en vormt tevens  het bewijs van lidmaatschap van HengelClub Ons Genoegen Groningen. Samen met de VISplannerapp en/of Lijst(en) van viswateren (papier en digitaal) vormt de (Jeugd)VISpas de schriftelijke toestemming om met twee hengels in maar liefst 80% van de Nederlandse wateren te mogen vissen. Met uitzondering van de kleine VISpas (beperktere mogelijkheden) kunt u voor een (Jeugd)VISpas alleen maar terecht bij een hengelsportvereniging.
     +        EN/OF       +

Aanvragen

Wilt u direct vissen?

Dan kunt u de VISpas online (24/7) bestellen en ontvangen of de (Jeugd)VISpas bij één van onze verkooppunten (openingstijden) aanvragen en meenemen door een voorlopig bewijs van lidmaatschap / tijdelijke (Jeugd)VISpas én de aanvraag definitief lidmaatschap / (Jeugd)VISpas in te vullen. Met de tijdelijke (Jeugd)VISpas en de VISplannerapp en/of lijst(en) van viswateren kunt u direct vissen.

Onze verkooppunten sturen de aanvraag definitief lidmaatschap / (Jeugd)VISpas voor u op. Binnen één maand na de afgiftedatum wordt de definitieve (Jeugd)VISpas door Sportvisserij Nederland naar het door u opgegeven adres gestuurd.

Eenmalig of ook voor volgende kalenderjaren?

U vraagt een (Jeugd)VISpas aan voor het huidige kalenderjaar en ontvangt automatisch bericht voor de (Jeugd)VISpas in volgende kalenderjaren. U kunt betalen via automatische incasso of telebankieren. Wilt u ons machtigen voor automatische incasso? Vul dan alle onderdelen van het aanvraagformulier of het keuzeformulier volgende kalenderjaren in. Welke betaalwijze u ook kiest u ontvangt in oktober altijd onze factuur per e-mail (of per post als u geen e-mail heeft). Kiest u voor automatische incasso dan geven wij eenmalig een aantrekkelijke korting bij de eerste incasso.

Kosten

Afhankelijk van uw geboortejaar gelden voor de (Jeugd)VISpas verschillende bedragen. Ga voor de bedragen naar de downloadpagina om de tarievenlijst te downloaden.

Overige toestemmingen

Wilt u ook 's nachts vissen? Vraag dan meteen een Nachttoestemming (  ) aan via www.vispas.nl.
Wilt u met 3 hengels vissen? Vraag dan meteen een 3e Hengeltoestemming (  ) aan vis www.vispas.nl.

Opzeggen

Wilt u de (Jeugd)VISpas voor volgend kalenderjaar niet meer ontvangen? Dan kunt u uw lidmaatschap vóór 1 oktober opzeggen via www.MijnSportvisserij.nl

Viswateren

Met de visplanner (app) kunt u op de kaart exact zien waar u mag vissen met de (Jeugd)VISpas. De visplanner van Sportvisserij Nederland bevat een prachtig overzicht van duizenden trailerhellingen, forelvisvijvers, visstekken, hengelsportwinkels en andere locaties.