3e Hengeltoestemming

U heeft een VISpas van Hengelclub Ons Genoegen Groningen en u wilt met drie hengels vissen? Dan zult u ook een 3e Hengeltoestemming aan moeten schaffen. Een 3e Hengeltoestemming is geldig van 1 januari tot 31 december en kan in combinatie met een NachtVIStoestemming aangevraagd worden.

Sinds 1 januari 2013 is de 3e Hengelstoestemming landelijk geregeld. In de lijst van viswateren 2016-2017-2018 (en eventuele aanvullingen) staan de wateren waar met 3 hengels gevist mag worden aangegeven met het icoon van een drie.

De 3e Hengelstoestemming wordt uitgegeven als hologramsticker die op de achterzijde van de VISpas geplakt moet worden.

Aanvragen

U kunt als lid van Hengelclub Ons Genoegen Groningen een 3e Hengeltoestemming aanvragen via het aanvraagformulier of bij één onze verkoopppunten. Dit kan meteen bij de aanvraag van een VISpas of op elk later moment. Binnen één maand na de aanvraagdatum wordt de 3e Hengeltoestemming via PostNL naar het door u opgegeven adres gestuurd. Heeft u de 3e Hengeltoestemming na één maand niet ontvangen? Maak hiervan dan melding via het meldingenformulier.

Ga voor het bedrag naar de downloadpagina om de tarievenlijst te downloaden.

Overige vergunningen

Vist u ook in de nachtelijke uurtjes? Dan kunt u ook meteen een NachtVIStoestemming aanvragen.

Opzeggen

Wilt u de 3e Hengeltoestemming voor volgend kalenderjaar niet meer ontvangen? Dan kunt u de 3e Hengeltoestemming vóór 1 oktober opzeggen via het wijzigingenformulierof door contact op te nemen met het secretariaat