NachtVIStoestemming

U heeft een VISpas van Hengelclub Ons Genoegen Groningen en wilt ook in de nachtelijke uren (2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst) met twee hengels vissen? Dan zult u ook een NachtVIStoestemming aan moeten schaffen. Een NachtVIStoestemming is geldig van 1 januari tot 31 december en kan in combinatie met een 3e hengeltoestemming aangevraagd worden.

Sinds 1 januari 2013 is de NachtVIStoestemming landelijk geregeld. In de lijst van viswateren 2016-2017-2018 (en eventuele aanvullingen) staan de wateren waar 's nachts gevist mag worden aangegeven met het icoon van een halve maan.

De NachtVIStoestemming wordt uitgegeven als hologramsticker die op de achterzijde van de VISpas geplakt moet worden.

Aanvragen

U kunt als lid van Hengelclub Ons Genoegen Groningen een NachtVIStoestemming aanvragen via het aanvraagformulier of bij één onze verkooppunten. Dit kan meteen bij de aanvraag van een VISpas of op elk later moment. Binnen één maand na de aanvraagdatum wordt de NachtVIStoestemming via PostNL naar het door u opgegeven adres gestuurd. Heeft u de NachtVIStoestemming na één maand niet ontvangen? Maak hiervan dan melding via dit meldingenformulier.

Ga voor het bedrag naar de downloadpagina om de tarievenlijst te downloaden.

Overige vergunningen

Wilt u met 3 hengels vissen? Dan kunt u ook meteen een 3e hengeltoestemming aanvragen.

Opzeggen

Wilt u de NachtVIStoestemming voor volgend kalenderjaar niet meer ontvangen? Dan kunt u de NachtVIStoestemming vóór 1 oktober opzeggen via het wijzigingenformulier of door contact op te nemen met het secretariaat.