Betaalwijzen

Machtigen is de makkelijkste manier om te betalen. Daarom biedt Hengelclub Ons Genoegen Groningen haar leden de mogelijkheid om de (Jeugd)VISpas en eventueel de gekozen Nachtvistoestemming, 3e Hengeltoestemming en/of het jaarabonnement op het VISblad via automatische incasso te betalen.

Wat zijn de voordelen?
Met een doorlopende machtiging vergeet u nooit meer om te betalen. U hoeft alleen maar te zorgen voor voldoende saldo en u bent er zeker van dat u de (Jeugd)VISpas en eventuele toestemmingen voor het volgende kalenderjaar tijdig ontvangt. Daarnaast helpt u ons als hengelsportvrijwilligers om de uitgifte van de visvergunningen een stuk efficiënter uit te voeren.

Hoe kan ik Hengelclub Ons Genoegen Groningen machtigen?
Stuur vóór 1 oktober een ingevuld en ondertekend ‘keuzeformulier volgende kalenderjaren' in een gesloten en voldoende gefrankeerde envelop naar het secretariaat van Hengelclub Ons Genoegen Groningen. Ga naar de downloadpagina om het keuzeformulier te downloaden.

Krijg ik bericht van de automatische afschrijving?
Heeft u Hengelclub Ons Genoegen Groningen eenmaal gemachtigd dan ontvangt u ieder jaar in oktober/november een factuur. Hierop staat de aanstaande automatische afschrijving gespecificeerd aangeven. Op het ‘keuzeformulier volgende kalenderjaren’ kunt u alleen maar aangeven dat u de factuur per e-mail wilt ontvangen. Als het echt niet anders kan maken we graag een uitzondering voor ontvangst per post. Heeft u voorafgaand aan de afschrijving geen factuur ontvangen of wijkt het afgeschreven bedrag af van het factuurbedrag maak hiervan dan melding via het meldingenformulier.

Hoe kan ik een incasso terugboeken?
Bent u het niet eens met de incasso dan kunt u het bedrag binnen 56 dagen na afschrijving, zonder opgaaf van redenen, terugboeken. Neem hiervoor contact op met uw bank.

Wanneer ontvang ik de (Jeugd) VISpas en eventule toestemmingen?
Is het bedrag eenmaal bijgeschreven op onze rekening dan duurt het tot eind december voordat u de (Jeugd)VISpas en eventuele toestemming(en) per post ontvangt. Heeft u begin januari niets ontvangen? Lees dan het actuele nieuwsbericht over de bezorging van de VISpas. Hierin stata aangegeven wwat u in voorkomden gevallen moet doen.

Moet ik een verhuizing ook doorgeven?
Uw factuur en (Jeugd)VISpas met eventuele toestemmingen worden gestuurd naar het bij ons bekende (e-mail)adres. Het is daarom erg belangrijk om wijzigingen in adresgegevens tijdig door te geven. Dit kan door gebruik te maken van het wijzigingenformulier.

Wat als ik niet voor automatische incasso kies?
Wilt u Hengelclub Ons Genoegen Groningen niet machtigen voor automatische incasso dan kunt u er voor kiezen om te betalen via telebankieren. U ontvangt dan in oktober/november  via e-mail of per post een factuur waarop het te betalen totaalbedrag en de betaaltermijn staan aangegeven.

Hoe kan ik mijn betaalwijze wijzigen?
Wilt u van betaalwijze veranderen dan kunt u dit doorgeven via het wijzigingenformulier.